Leieavtale

Ved å klikke på "Bestill" inngår du en bindende avtale med leverandøren.

Du har anledning til å avbryte kontrakten under følgende betingelser:

  • Med 5 ukers varsel kan du avbestille uten gebyr. Etter dette tidspunkt vil du bli fakturert hele beløpet ved avbestilling.

  • Ved bestillinger innenfor 5 uker kan du avbestille, men du vil da være forpliktet til å betale fullt beløp.

Fotolounge vil forsøke å imøtekomme ønsker om å endre dato så langt det er mulig. Eventuelle kostnader ved endring vil belastes kunden.

PARTENES BESKRIVELSE

Ansvarlig leverandør av tjenestene er Fotolounge AS, referert til som "Fotolounge" heretter.

Ansvarlig forbruker av tjenestene er beskrevet i samsvar med tilbudet og referert til som "kunde" i disse vilkårene.

Denne teksten inneholder punkter som anses som en del av kontrakten mellom kunden og Fotolounge ved å fortsette bestillingsprosessen. Punktene varierer i gyldighet basert på bestillingens innhold, som klart angitt nedenfor.

BESTILLING AV FOTOBOKS OG VILKÅR FOR LEVERANSE

Praktisk sjekkliste og godkjennelser som sikrer Fotolounges evne til å levere

Dersom disse kravene ikke møtes, kan det medføre forsinkelser eller uregelmessigheter i Fotolounges leveringsevne.

  • Plasseringen er kritisk for å maksimere bruk av Fotolounge. Velg et sted der gjestene naturlig vil oppholde seg under leieperioden. Optimal størrelse på bruksplassen for Fotolounge er 3x3 m. Minimum takhøyde for Fotolounge er 2,4 m.

  • Fotolounge krever strøm, men vi leverer forlengelseskabler og transformator. Internett er også nødvendig for å sende bilder, helst via WiFi uten brannmur.

  • Våre fotospesialister ankommer med bil. Dersom det er spesielle behov/kriterier for parkering, vennligst informer oss i neste del av bestillingen.

  • Fotolounge forventer at kunden angir en primærkontakt i neste bestillingssteg, som vil være Fotolounges praktiske kontaktperson under arrangementet. Denne personen må være til stede 1 time før avtalt oppstartstid. Ved ankomst av en annen person enn bestiller, vennligst oppgi navn, e-post og telefonnummer i neste bestillingssteg.

Skade/tap på utstyr/effekter

Ved skade/tap av rekvisitter eller annet utstyr forårsaket av kunden, dens ansatte eller gjester, vil kostnadene bli fakturert til kunden. Ekstrakostnader for erstatning vil også bli viderefakturert.

Force majeure

Ved uforutsette hendelser utenfor Fotolounge sin kontroll (force majeure), som krig, krise, terrorhandlinger, naturkatastrofer, ekstremvær eller trafikkuhell, fritas Fotolounge AS for erstatningsansvar. Fotolounge vil informere kunden snarest og iverksette tiltak for å begrense konsekvensene.

Frister for fysiske produkter

Gjelder skreddersydde bakvegger, skilter og rekvisitter.

  • Logoer, designmateriale og kreativt grunnlag må sendes inn senest 16 virkedager før arrangementet.

  • Godkjenning av designforslag må skje 12 virkedager før arrangementet. Manglende godkjenning gir Fotolounge rett til å bruke designforslagene uten varsel.

  • Hvis fristene ikke overholdes, påløper et hastegebyr i tillegg til avtalt pris.

Skreddersydd bakvegg: 3 500,- eks. mva.

Skreddersydde skilt: 1 500,- eks. mva.

Skreddersydde rekvisitter: 2 500,- eks. mva.

Andre materialer som krever tilbakemelding eller samarbeid med vårt designteam: 1 500,- eks. mva. per time utover inkludert tid.

Digitale produkter

Gjelder printremse, logoramme og skreddersydde digitale skilt.

  • Logoer, designmateriale og kreativ brief må sendes inn senest 5 virkedager før arrangementet.

  • Godkjenning av designforslag må skje 3 virkedager før arrangementet. Manglende godkjenning gir Fotolounge rett til å bruke designforslagene uten varsel.

  • Manglende overholdelse av fristene påløper et hastegebyr i tillegg til avtalt pris.

Printremse: 750,- eks. mva.

Logoramme: 750,- eks. mva.

Skreddersydde digitale skilt: 750,- eks. mva.

Fotolounge promotering

Fotolounge kan bruke bilder fra arrangementet til markedsføring, med mindre kunden på forhånd har bedt om skriftlig bekreftelse på at bildene ikke kan brukes til dette formålet.

VILKÅR FOR KUNDESTØTTE OG GARANTIER

Vårt kundeserviceteam er tilgjengelig for å hjelpe deg med eventuelle spørsmål eller bekymringer du måtte ha. Ta kontakt med oss via e-post på kontakt@fotolounge.no

Reklamasjoner

Eventuelle reklamasjoner må sendes skriftlig til Fotolounge via e-post innen 14 dager etter mottakelsen av tjenestene.

Feil og mangler

Ved eventuelle feil eller mangler i tjenestene, skal Fotolounge forsøke å rette opp disse så snart som mulig. Kunden har krav på prisavslag eller å kreve erstatning dersom feilene eller manglene ikke rettes opp innen rimelig tid.

Vedlikehold av utstyr

Fotolounge er ansvarlig for vedlikehold av utstyr og sørger for at det fungerer som forventet under arrangementet. Ved tekniske problemer vil Fotolounge forsøke å løse problemet så raskt som mulig, men kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle konsekvenser av tekniske feil.

Ansvarsbegrensning

Fotolounge kan ikke holdes ansvarlig for skader, tap eller kostnader som oppstår som følge av feil bruk av utstyr, manglende overholdelse av retningslinjer eller force majeure-hendelser.

Tvisteløsning

Eventuelle tvister mellom partene skal forsøkes løst gjennom forhandlinger. Dersom forhandlingene ikke fører frem, skal tvisten avgjøres i samsvar med norsk lov ved retten i Oslo.

BETALINGSVILKÅR

Fakturering

Faktura sendes til den oppgitte e-postadressen ved bestilling. Betalingsfristen er 10 dager fra fakturadato, med mindre annet er avtalt skriftlig.

Betaling

Betaling kan utføres via bankoverføring til den oppgitte kontoen på fakturaen.

SLUTTBESTEMMELSER

Dette dokumentet utgjør hele avtalen mellom partene og kan kun endres skriftlig. Dersom en eller flere bestemmelser i kontrakten anses som ugyldige, påvirker det ikke gyldigheten av de øvrige bestemmelsene.

Partene anerkjenner at de har lest, forstått og godkjent vilkårene som en del av kontrakten. Ved å fortsette bestillingsprosessen bekrefter kunden at de aksepterer og forplikter seg til å overholde disse vilkårene.